Mirelas blog

Mirelas blog
Man bliver aldrig for gammel til leg ;-)

mandag den 29. april 2019

Lev som digital nomade - Boganmeldelse

Digitale nomader – et liv med mere eventyr og mindre hverdag

”Mor, når jeg bliver stor, vil jeg gerne blive digital nomade.” – Sådan kunne det lyde fra ens barn, født i nutidens digitale virkelighed, fuld af alternative muligheder til det klassiske arbejdsliv. Kan du som forælder født 60´erne eller 70´erne forestille dig sådan en tilværelse? Nej, vel? For hvem kan få smør på brødet ved at rejse rundt i verden og leve digitalt? Man er selv opdraget efter de gense normer for et liv i et samfund, der dikterer at du skal blive en lydig samfundsborger, med en god, solid uddannelse, efterfulgt af et fuldtidsjob, som i sidste ende skal være med til at videreføre velfærdssamfundet. Men sådan behøver det ikke at være.

Mille og Kristian Sjøgren giver i bogen Digitale nomader – et liv med mere eventyr og mindre hverdag deres bud på, hvilke jobs man kan forestille sig at kunne tage med sig under armen og flytte rundt i verden, ligesom en nomade. Det er en bog der handler om et emne, som er meget aktuelt lige nu, en bog som faktisk også falder på et tørt sted. Der er flere og flere mennesker i Danmark der kunne tænke sig at bytte hverdagen med job fra 9 til 17 ud med friheden til selv at disponere over sin tid. Måske er det i dag jeg har mulighed for at opleve noget spændende, så jeg udsætter lige arbejdet til i morgen. Sikke sus det giver i maven at kunne sige det til sig selv. Tænk at have det privilegie. Disse tanker har mange måske haft, men har ikke kunne finde inspiration til hvordan man skal gøre det, hvad med alle de praktiske forholdsregler, osv. Svar på alle spørgsmålene finder man i bogen, der også er krydret med morsomme, lærerige og overraskende oplevelser der gør, at bogen er dejlig let at læse.
Som læser er man med når familien, der ud over far og mor også tæller to børn i skolealderen, oplever fantastik natur i Island eller USA, livsglæde trods fattigdom i Colombia eller kører fast med en lejebil i en flod i Costa Rica. Alle situationer er beskrevet så livligt, at man som læser føler, at man selv er der. Man kan mærke ens puls stige samtidig med hovedpersonernes og man har lyst til at skråle med, når børnene synger på bagsædet.
Til dig der mangler inspiration eller et kærligt puf for at komme videre med egne drømme om at leve anderledes, er denne bog lige noget du mangler.
Mød Mille, Kristian og resten af familien på FB  og skynd dig at bestille bogen her!